
El dijous 7 de juny de 2018 ens ha deixat Lluís Palahí Xargay, guixolenc de naixement i vocació, cronista de la ciutat i, des de feia més de cinquanta anys, col·laborador en nombroses activitats culturals i lúdiques encaminades a preservar i donar a conèixer la identitat i la història de la ciutat. El caràcter obert i proper de Palahí el va fer una persona molt estimada entre els guixolencs. Era un pou d’històries, records i anècdotes, disposat en tot moment a compartir els seus coneixements i la seva prodigiosa memòria. Lluís Palahí fou redactor del setmanari guixolenc
Àncora, des del qual va escriure nombrosos articles i notícies de temàtica diversa, sempre amb el referent de la seva estimada ciutat. Precisament, el 25 d’abril de 2002 el Ple de l’Ajuntament va acordar per unanimitat atorgar-li la distinció de Fill Predilecte de la Ciutat, en públic reconeixement al seu treball i estimació per Sant Feliu de Guíxols.

Lluís Palahí va col·laborar amb l’Arxiu Municipal fent diverses donacions de documentació. També va aportar-nos dades i informació, per exemple en la identificació de fotografies antigues o de caricatures del fons documental del ninotaire Narcís Masferrer. L’any 2010 vam entrevistar-lo per a la nostra revista cultural
L’Arjau, dedicada en aquella ocasió al passeig del Mar. Recuperem ara aquella entrevista, en record i homenatge seu.
Podeu llegir-la clicant aquí i anant a les pàgines 34-37.
A les imatges, Lluís Palahí el maig de 2010 al seu domicili, amb motiu de l'entrevista a L'Arjau (autor: Salvador Estibalca). Al costat d'aquestes línies, un joveníssim Palahí retratat per un fotògraf ambulant durant la Festa Major de 1942. (Procedència: Lluís Palahí i Xargay. Autor: Desconegut)